Darmowa dostawa 120 dni na zwrot Gwarancja naturalnych skladników Gwarancja oryginalności

Suplementy z żelazem

Suplementy diety, które obniżają poziom cholesterolu - wspierają prawidłową pracę serca, obniżają ryzyko zawału serca i wpływają na naczynia krwionośne. Suplementy diety na cholesterol zawierają najczęściej kwasy omega, sterole roślinne, ziela karczocha, grzyby shiitake. Podwyższony cholesterol to zwiększone ryzyko odkładania blaszek miażdżycowych w ścianach naczyń krwionośnych. Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna to najlepsza profilaktyka pozwalająca utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 2

Suplement diety Vitama Nature - Żelazo
Żelazo

Niezbędny składnik w tworzeniu czerwonych krwinek i transporcie tlenu do komórek

69,00 

90 kapsułek / 3 miesiące

CZYTAJ
Suplement diety Vitama Nature - Kompleks witamin i minerałów dla kobiet
Kompleks dla kobiet

Niezbędne witaminy i minerały dla kobiet po 40 roku życia dodające energii i witalności

59,00 

60 kapsułek / miesiąc stosowania

CZYTAJ
Niedobór tlenu

Rola żelaza w organizmie człowieka

Niedobory żelaza mogą prowadzić do zaburzeń transportu tlenu w organizmie. Jego rolą jest udział w produkcji czerwonych krwinek, wchodzi w skład hemoglobiny. Bierze również udział w wielu procesach metabolicznych. Niedobór żelaza może powodować anemię, zaburzenia pracy układu nerwowego, mięśniowego i odpornościowego. Mając na uwadze szereg ról, które spełnia ten pierwiastek, starajmy się nie dopuścić do niedoborów żelaza.

zielone warzywa źródłem żelaza

Jak skutecznie poradzić sobie z niedoborem żelaza?

W pierwszej kolejności, w celu uzupełnienia poziomu tego pierwiastka, warto wprowadzić do diety produkty zawierające żelazo, a w kolejnym etapie rozważyć, czy suplementacja żelaza będzie konieczna. Zwróćmy uwagę nie tylko na źródła, ale także na przyswajanie żelaza. Żelazo niehemowe występuje w produktach roślinnych - zielonych warzywach liściastych, burakach, czy suszonych śliwkach. Z kolei hemowe znajdziemy w produktach zwierzęcych, do których zaliczymy czerwone mięso, podroby i ryby. Ta druga kategoria charakteryzuje się większą przyswajalnością.

owoce źródłem witaminy C

Czy można wzmocnić wchłanianie żelaza?

Niedobory żelaza mogą pojawić się nawet, gdy stosujemy zróżnicowaną dietę. Warto być świadomym połączeń, które utrudniają wchłanianie żelaza. Taniny zawarte w kawie i herbacie będą działać właśnie w ten sposób. Dlatego preparaty żelaza i pokarmowe jego źródła nie powinny być łączone z tymi napojami. Co zrobić, by suplementacja żelazem była skuteczna? Wprowadźmy witaminę C, która zwiększa skuteczność wchłaniania. Zwiększone zapotrzebowanie i suplementacja żelaza może okazać się konieczna w grupie kobiet w ciąży. Wówczas najczęściej sięgamy po kwas foliowy, jednak nie zapominajmy, że niedobór żelaza również może negatywnie wpływać na stan zdrowia przyszłej mamy.

Newsletter

Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest Sprzedawca Vitama Nature. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą.

Przewiń do góry