Szybka dostawa 120 dni na zwrot Gwarancja naturalnych skladników Gwarancja oryginalności

Suplementy z żelazem

Suplementy diety, które obniżają poziom cholesterolu - wspierają prawidłową pracę serca, obniżają ryzyko zawału serca i wpływają na naczynia krwionośne. Suplementy diety na cholesterol zawierają najczęściej kwasy omega, sterole roślinne, ziela karczocha, grzyby shiitake. Podwyższony cholesterol to zwiększone ryzyko odkładania blaszek miażdżycowych w ścianach naczyń krwionośnych. Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna to najlepsza profilaktyka pozwalająca utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 2

Suplement diety Vitama Nature - Żelazo
Żelazo

Niezbędny składnik w tworzeniu czerwonych krwinek i transporcie tlenu do komórek

69,00 

90 kapsułek / 3 miesiące

CZYTAJ
Suplement diety Vitama Nature - Kompleks witamin i minerałów dla kobiet
Kompleks dla kobiet

Niezbędne witaminy i minerały dla kobiet po 40 roku życia dodające energii i witalności

59,00 

60 kapsułek / miesiąc stosowania

CZYTAJ
Niedobór tlenu

Rola żelaza w organizmie człowieka

Niedobory żelaza mogą prowadzić do zaburzeń transportu tlenu w organizmie. Jego rolą jest udział w produkcji czerwonych krwinek, wchodzi w skład hemoglobiny. Bierze również udział w wielu procesach metabolicznych. Niedobór żelaza może powodować anemię, zaburzenia pracy układu nerwowego, mięśniowego i odpornościowego. Mając na uwadze szereg ról, które spełnia ten pierwiastek, starajmy się nie dopuścić do niedoborów żelaza.

zielone warzywa źródłem żelaza

Jak skutecznie poradzić sobie z niedoborem żelaza?

W pierwszej kolejności, w celu uzupełnienia poziomu tego pierwiastka, warto wprowadzić do diety produkty zawierające żelazo, a w kolejnym etapie rozważyć, czy suplementacja żelaza będzie konieczna. Zwróćmy uwagę nie tylko na źródła, ale także na przyswajanie żelaza. Żelazo niehemowe występuje w produktach roślinnych - zielonych warzywach liściastych, burakach, czy suszonych śliwkach. Z kolei hemowe znajdziemy w produktach zwierzęcych, do których zaliczymy czerwone mięso, podroby i ryby. Ta druga kategoria charakteryzuje się większą przyswajalnością.

owoce źródłem witaminy C

Czy można wzmocnić wchłanianie żelaza?

Niedobory żelaza mogą pojawić się nawet, gdy stosujemy zróżnicowaną dietę. Warto być świadomym połączeń, które utrudniają wchłanianie żelaza. Taniny zawarte w kawie i herbacie będą działać właśnie w ten sposób. Dlatego preparaty żelaza i pokarmowe jego źródła nie powinny być łączone z tymi napojami. Co zrobić, by suplementacja żelazem była skuteczna? Wprowadźmy witaminę C, która zwiększa skuteczność wchłaniania. Zwiększone zapotrzebowanie i suplementacja żelaza może okazać się konieczna w grupie kobiet w ciąży. Wówczas najczęściej sięgamy po kwas foliowy, jednak nie zapominajmy, że niedobór żelaza również może negatywnie wpływać na stan zdrowia przyszłej mamy.

Suplementy i preparaty z żelazem - Vitama Nature

Jaki suplement żelaza?

Wybierz wysokiej jakości suplement żelaza w wygodnej dla ciebie formie – w postaci płynnej lub kapsułek. Twój lekarz powinien zalecić ci dokładną dawkę na podstawie badań krwi – zbyt duże ilości żelaza w organizmie mogą być toksyczne dla wątroby. Wszystkie formy żelaza (siarczan, fumaran i glukonian) są dobrze przyswajalne przez organizm, jednak ich poziom pierwiastkowego żelaza jest odmienny – największą wyróżnia się fumaran, jednak nie będzie odpowiedni dla każdej osoby.

Czy niski poziom żelaza jest niebezpieczny?

Niski poziom żelaza może oznaczać jego niedobory, które skutkują niedokrwistością określaną także jako anemia. Jej cechą charakterystyczną są małe erytrocyty z mniejszą ilością zmagazynowanej hemoglobiny, przez co zdolność przenoszenia tlenu jest ograniczona. Nieleczona anemia może prowadzić do zaburzeń pracy i uszkodzeń serca, komplikacji podczas ciąży, a także do opóźnienia intelektualnego i fizycznego u dzieci.

Źródła:
1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3999603/
2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25361786/
3. Dominika Wnęk, Dieta w niedokrwistości z niedoboru żelaza, na podstawie Gowin E., Horst-Sikorska W.: Żelazne zapasy – komu w XXI wieku grozi niedobór żelaza? Farm. Współ. 2010; 3: 139–146, Orlicz-Szczęsna G., Żelazowska-Posiej J., Kucharska K.: Niedokrwistość z niedoboru żelaza. Curr. Prob.. Psychiatry 2011; 12 (4): 590–594.

Newsletter

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych (adres email) przez Sprzedawcę (Vitama S.A. z siedzibą w Warszawie) w celu marketingowym. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Mam prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Mam prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, oraz prawo do przenoszenia danych na zasadach zawartych w polityce prywatności sklepu internetowego. Dane osobowe w sklepie internetowym przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z polityką przed wyrażeniem zgody.
Dołącz do listy oczekujących Poinformujemy Cię, gdy produkt znów będzie dostępny. Podaj poniżej swój adres e-mail aby otrzymać powiadomienie o dostępności produktu.
Przewiń do góry