Szybka dostawa 120 dni na zwrot Gwarancja naturalnych skladników Gwarancja oryginalności

Suplementy i preparaty z krzemem

Wiele osób, zmagających się z problemem nadmiernego wypadania włosów, szuka rozwiązania, które pozwoli zatrzymać ten proces. Często sięga po suplementy na włosy. Co powinny zawierać takie preparaty? Odpowiedzią jest dwutlenek krzemu, znany również jako krzemionka. To minerał śladowy, powstały z połączenia krzemu i tlenu. Występuje naturalnie w wielu roślinach, takich jak np. zielone warzywa liściaste. Można go również znaleźć w postaci suplementów diety lub ekstraktów. Chociaż nie ma naukowych dowodów na to, że krzemionka w 100% odwraca skutki wypadania włosów, stwierdzono, że pomaga ona między innymi wzmocnić strukturę włosa. Ma również szereg innych, istotnych dla organizmu korzyści. W naszej ofercie dostępne są suplementy z krzemem, które oddziałują m.in. na cerę oraz wspomagają odchudzanie.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 5

Suplement diety Vitama Nature - Kompleks Włosy Skóra Paznokcie
Włosy, Skóra, Paznokcie

Naturalnie promienna cera, lśniące włosy i mocne paznokcie.

109,00  89,00 

90 kapsułek / 3 miesiące stosowania

CZYTAJ
Suplement diety Vitama Nature - Kompleks spalacz tłuszczu
Kompleks Spalacz Tłuszczu

Sprawniejszy metabolizm i detoksykacja dla lepszej kontroli wagi.

119,00  89,00 

120 Kapsułek / 2 miesiące stosowania

CZYTAJ
VITAMA-dieta-metabolizm

Dlaczego warto suplementować krzem organiczny?

Krzemionka może pomóc w tworzeniu bloków budulcowych kolagenu – białka znajdującego się w skórze, chrząstce, krwi, mięśniach i więzadłach, które pomaga m.in. zachować elastyczność skóry. Odgrywa również istotną rolę w ochronie narządów oraz stawów. Ponadto kolagen zmniejsza widoczność zmarszczek, jednocześnie wzmacniając paznokcie i mieszki włosowe. Podobne działanie wykazują m.in. suplementy z cynkiem.

Inną istotną zaletą krzemu organicznego są właściwości wzmacniające kości. Związek ten jest niezbędny do kontrolowania przepływu wapnia do i z naszych kości, pomagając w prawidłowym utrzymaniu ich wytrzymałości. Badania wykazują, że suplementacja krzemu może w znacznym stopniu poprawić integralność kości, a także zmniejszyć ich kruchość. Wreszcie – krzem organiczny odgrywa ważną rolę we wspomaganiu właściwej pracy serca i prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego. Zmniejsza ryzyko miażdżycy, obniża poziom cholesterolu oraz kontroluje stany zapalne w organizmie. Warto także wspomnieć o tym, że podobnie jak wiele innych suplementów na odchudzanie, usprawnia metabolizm, pozwalając efektywnie kontrolować wagę.

sport-fitness-01

W jaki sposób można suplementować krzem?

Jak wspominaliśmy, krzem organiczny występuje naturalnie w wielu roślinach, takich jak: zielone warzywa liściaste, buraki, papryka, brązowy ryż, owies czy lucerna. Jest również dodawany do wielu produktów spożywczych i suplementów diety. W przypadku tych ostatnich najczęściej występuje w połączeniu z innymi cennymi składnikami, tworząc preparaty, które działają na organizm kompleksowo. W naszej ofercie znaleźć można m.in. suplementy z krzemem, wspierające spalanie tłuszczu oraz wzmacniające włosy, paznokcie i skórę.

Suplementy i preparaty z krzemem - Vitama Nature

Jak uzupełnić niedobory krzemu?

Krzem występuje w wielu składnikach codziennej diety, a jego największe ilości znajdują się w skrzypie polnym, pokrzywie, podbiale pospolitym, kozieradce, ziarnach zbóż i czosnku. Można wykorzystać wymienione rośliny w formie naparów lub gotowych suplementów diety wzbogaconych o inne substancje odżywcze. Jeśli chcesz uzupełnić niedobory krzemu, skutecznym rozwiązaniem będą naturalne preparaty oraz żywność zawierającą ten pierwiastek.

Jakie są objawy niedoboru krzemu?

Niedobory krzemu można szybko zauważyć po kiepskiej kondycji skóry, włosów i paznokci. Dochodzi do przesuszenia naskórka, przez co skóra wykazuje wcześniejsze oznaki starzenia, a włosy rozdwajają się i łamią. Niedobór zwiększa również podatność na infekcje górnych dróg oddechowych. Długotrwały deficyt prowadzi nawet do deformacji stawów i kości, miażdżycy, powoduje osłabienie skóry i tkanki łącznej.

Co ma najwięcej krzemu?

Dobrym źródłem krzemu w codziennej diecie są zboża takie jak owies, pszenica, jęczmień, produkty zbożowe w tym chleb czy płatki zbożowe oraz warzywa takie jak buraki, marchewka, ziemniaki, kukurydza. Znajdziesz go także w owocach – m.in. w ananasach i bananach oraz w rodzynkach, owocach morza, orzechach oraz w wodzie pitnej. Najwięcej krzemu zawiera skrzyp polny, razowe pieczywo, świeża pokrzywa, płatki owsiane.

Źródła:
1. Biologiczne znaczenie krzemu oraz jego interakcje z innymi pierwiastkami, K. Węglarzy, M. Bereza, Wiadomości Zootechniczne, R. XLV (2007), 4: 67-70.
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6242837/
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4938278/

Newsletter

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych (adres email) przez Sprzedawcę (Vitama S.A. z siedzibą w Warszawie) w celu marketingowym. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Mam prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Mam prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, oraz prawo do przenoszenia danych na zasadach zawartych w polityce prywatności sklepu internetowego. Dane osobowe w sklepie internetowym przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z polityką przed wyrażeniem zgody.
Dołącz do listy oczekujących Poinformujemy Cię, gdy produkt znów będzie dostępny. Podaj poniżej swój adres e-mail aby otrzymać powiadomienie o dostępności produktu.
Przewiń do góry