Szybka dostawa 120 dni na zwrot Gwarancja naturalnych skladników Gwarancja oryginalności

Suplementy i preparaty z witamina d

Witamina D wzmacnia kości, poprawia odporność i wchłanianie wapnia, dlatego jeśli nie jesteś w stanie dostarczyć jej pod wpływem promieniowania słonecznego, należy sięgnąć po odpowiednie preparaty, które zadbają o Twoje zdrowie. Suplementacja witaminy D jest konieczna w naszej szerokości geograficznej w okresie jesienno-zimowym, gdyż jej niedobór grozi wieloma poważnymi chorobami, zarówno wśród dorosłych, jak i dzieci. W naszym sklepie znajdziesz tylko najlepsze produkty wypełnione naturalnymi składnikami, gdyż stawiamy na bezpieczeństwo, dbając o Twoje zdrowie i samopoczucie.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 3

Witamina D3 + MK7

Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego

59,00  49,00 

60 kapsułek / 2 miesiące stosowania

CZYTAJ
suplementacja witaminą d3

Dlaczego warto suplementować witaminę D?

Synteza skórna witaminy D wymaga eksponowania min. 20% skóry na promieniowanie słoneczne każdego dnia przez przynajmniej 15-20 minut. W naszej szerokości geograficznej nie jest to możliwe praktycznie przez pół roku, dlatego konieczne jest przyjmowanie odpowiednich preparatów. Witamina D odpowiada za prawidłową mineralizację kości, wspomaga pracę mięśni, zapobiega krzywicy w przypadku dzieci, stymuluje układ krążenia i zmniejsza stany zapalne skóry, dlatego niezwykle ważne jest uzupełnianie jej niedoborów. Naturalnie występuje w takich produktach spożywczych jak ryby morskie i jajka, ale w suplemencie diety znajdziesz o wiele wyższe stężenie. Niedobór witaminy D objawia się bólami kostno-stawowymi, skurczami mięśni, bezsennością, a nawet zaburzeniami widzenia, dlatego tak ważne jest stosowanie odpowiednich, naturalnych preparatów.

mleko - źródło wapnia

Lepsze wchłanianie wapnia - suplementy diety z witaminą D

Jeśli nie chcesz cierpieć na niedobory witaminy D, sięgnij po wysokiej jakości produkty dostępne w naszej ofercie. Każdy suplement diety jest przebadany i pozbawiony sztucznych dodatków, stając się odpowiedzią na konkretne potrzeby. Witamina D3 jest dostępna jako suplement diety z witaminą K, która przyczynia się do prawidłowego krzepnięcia krwi i funkcjonowania układu odpornościowego. Jeśli chcesz zadbać o jej najlepszą przyswajalność, zobacz także preparaty z magnezem. Witamina D powinna być oczywiście przyjmowana zgodnie z zaleceniami - dzienne zapotrzebowanie dla dorosłych wynosi 10µg, a u dzieci nieco więcej. Chcesz zadbać o odpowiedni poziom witaminy D? Zamów odpowiedni suplement diety i zadbaj o zdrowe kości. Oferujemy także suplementy cholesterol czy trawienie.

Suplementy i preparaty z witaminą D - Vitama Nature

Jaki suplement witaminy D?

Warto sięgać po suplement witaminy D wysokiej jakości, który jest dostosowany do potrzeb wybranej osoby. Najlepiej, aby był to pojedynczy składnik preparatu lub połączony np. z witaminą K2 o zbliżonych właściwościach. Niezwykle istotne jest dopasowanie odpowiedniej dawki – w celu uzupełnienia diety osoby dorosłej powinno stosować się średnio 800-2000 iU witaminy D3 od października do marca lub przez cały rok, gdy ekspozycja nie jest zbyt wysoka. Rekomendowane spożycie przez osoby chorujące na cukrzycę, otyłe i seniorów wynosi 4000 IU.

Jaka witamina D3 wchłania się najlepiej?

W celu zwiększenia przyswajalności, witamina D jest często zawieszona w oleju spożywczym, który nie wykazuje się wysoką wrażliwością na czynniki zewnętrzne i jest stabilny przez cały okres stosowania. Nie warto wybierać preparatów wielowitaminowych z witaminą D, gdyż jej wchłanialność nie jest zbyt wysoka. Przyswajalność preparatu zależy także od rodzaju witaminy D – najlepszą wyróżnia się witamina D3.

Czy witamina D to jest to samo co D3?

Witamina D1, D2 i D3 to grupy witaminy D, które różnią się źródłem, z pomocą którego są dostarczane do naszego organizmu. Witamina D1 zawiera lumisterol i kalcyferol, D2 ergokalcyferol (znajduje się np. w drożdżach, grzybach), a D3 cholekalcyferol czyli pochodnią cholesterolu występującą w produktach pochodzenie zwierzęcego, np. w rybach, jajach, mięsie.

Źródła:
1. Ciborowska H, Rudnicka A (2009). Dietetyka. Żywienie zdrowego i chorego człowieka. Warszawa, Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
2. Buczkowski K. i inni, Wytyczne dla lekarzy rodzinnych dotyczące suplementacji witaminy D; Forum Medycyny Rodzinnej 2013, tom 7, nr 2, 55–58.
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3356951/
4. https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminD-HealthProfessional/

Przedstawiony materiał ma charakter informacyjny i nie stanowi porady lekarskiej.
Opis stanowi informację o substancjach i ich możliwościach zastosowania na podstawie dostępnych informacji w artykułach naukowych (PubMed, Scorpus, Elsevier), Internecie, prasie, książkach naukowych. Materiał nie stanowi opisu suplementu diety, ani innego produktu zawierającego opisane składniki.
W przypadku stosowania suplementów diety pamiętaj, że bardzo ważna jest zrównoważona i zbilansowana dieta. Nie przekraczaj zalecanej porcji dziennej, przechowuj suplement w miejscu niedostępnym dla małych dzieci. Zawsze czytaj etykiety, a na nich zalecenia i ostrzeżenia, a w razie wątpliwości zawsze konsultuj stosowanie z lekarzem.

Newsletter

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych (adres email) przez Sprzedawcę (Vitama S.A. z siedzibą w Warszawie) w celu marketingowym. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Mam prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Mam prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, oraz prawo do przenoszenia danych na zasadach zawartych w polityce prywatności sklepu internetowego. Dane osobowe w sklepie internetowym przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z polityką przed wyrażeniem zgody.
Dołącz do listy oczekujących Poinformujemy Cię, gdy produkt znów będzie dostępny. Podaj poniżej swój adres e-mail aby otrzymać powiadomienie o dostępności produktu.
Przewiń do góry